Za źródła do dzieł Chopina uważamy pewien określony ich rodzaj, a mianowicie te przekazy, które w sposób bezpośredni lub pośredni mogą mieć wpływ na dojście do ostatecznej, autentycznej koncepcji kompozytora. W tak pojętym zakresie źródła do dzieł Chopina dzielimy ogólnie na źródła rękopiśmienne, drukowane oraz typu mieszanego (drukowane z rękopiśmiennymi naniesieniami). Rękopisy dzielimy z kolei na autografy i kopie (zasadniczą wartość posiadają kopie autografów, wyjątkowo uwzględniamy kopie z kopii autografów).
Druki dzielimy wreszcie na pierwsze wydania i ich dalsze nakłady (następne wydania bierzemy pod uwagę o tyle tylko, o ile możemy w nich podejrzewać korektę autora, lub też o ile wykazują one odchylenia mające wpływ na kształtowanie się nieautentycznych wersji wydań późniejszych), pierwsze wydania z naniesieniami lekcyjnymi Chopina (wyjątkowo z dopiskami uczniów Chopina, jeżeli mogły one być czynione na lekcjach z nim) oraz wydania późniejsze — jako źródła pośrednie.
Poza powyższymi źródłami nutowymi uwzględniamy też inne źródła pośrednie, jeżeli na ustalenie autentycznego tekstu mają one jakiś wpływ.