en

Opis procesu digitalizacji i archiwizacji

 

Narodowy Instytut Fryderyka Chopina specjalnie na potrzeby projektu mUltimate Chopin digitalizuje zbiory. Zestaw, którym wykonywane są fotografie to:

– aparat na ławie optycznej SINAR p/3
– 2 lampy broncolor pulso, broncolor pulsoflex EM, statywy manfrotto
– przystawka 4 strzałowa Sinarback e Volution 75 H

Fotografia każdej strony zapisywana jest w pliku TIFF bez kompresji o rozdzielczości 600 dpi, profil: rgb lub cmyk, głębia koloru od 16 do 24 bitów.

Zamówione przez nas źródła w bibliotekach zagranicznych wraz z usługą digitalizacji będą przygotowywane wg następującej ścieżki digitalizacyjnej:
– ocena stanu źródeł przeznaczonych do digitalizacji
– skanowanie odbywa się w odosobnionym pomieszczeniu specjalnie przygotowanym do procesu digitalizacji
– proces odpowiedniej kalibracji urządzeń do digitalizacji
– rozdzielczość 600 dpi, głębia kolorów 16 lub 24 bity RGB,
gęstość optyczna D-2
– kontrola jakości wykonanych skanów
– skany wzorcowe zapisane zostaną w formacie TIFF. bez kompresji
– proces skanowania odbywa się zgodnie z wewnętrznymi, autonomicznymi instrukcjami każdej biblioteki

Digitalizujemy również okładki nut jak i puste strony, jeśli takowe istnieją w autografach, czy w wydaniach, gdyż na nich znajdują się często istotne dla naszych prac i przyszłych użytkowników stemple, czy notatki. Tworzenie katalogów i nazewnictwo plików cyfrowych będzie realizowane wg wzoru ścieżki zapisu Katalogu praktyk i standardów digitalizacji

 

Producentami bazy danych udostępnionej na portalu są Fundacja Wydania Narodowego Dzieł Fryderyka Chopina oraz Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.